Algorytmy w życiu codziennym - Samolot strzałka

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

I etap edukacyjny

Zabawa polega na uporządkowaniu rozsypanki obrazkowej, a następnie wykonaniu zadania praktycznego zgodnie z instrukcją obrazkową ułożoną we właściwej kolejności. Ćwiczenia rozwijają logiczne myślenie, myślenie przyczynowo skutkowe.

Cel zabawy:

  • ćwiczenie wyobraźni i logicznego myślenia,
  • kształcenie spostrzegawczości i kojarzenia,
  • analizowanie i interpretowanie,
  • wprowadzenie do definicji algorytmu,
  • współpraca w zespole,
  • porównywanie i ocena rozwiązań zadania.

Materiały:

  • Karta pracy z wydrukowaną instrukcją wykonania samolotu strzałki - rysunki na karcie są nieuporządkowane
  • dwie kartki formatu A4
  • nożyczki
  • klej

Instrukcja

Uczniowie otrzymują karty pracy. Ich zadaniem jest wyciąć ilustracje przedstawiające poszczególne etapy wykonania techniką origami samolotu strzałki. Po wycięciu uczeń porządkuje we właciwej kolejności rysunki i przykleja je na kartkę A4. Tak przygotowaną instrukcję otrzymuje inny uczeń, który na jej podstawie wykonuje samolot strzałka.

Po wykonaniu zadania uczniowie konsultują się ze sobą, rozmawiają na temat poprawności porządkowania instrukcji obrazkowej. Na zakończenie testują swoje samoloty.

Obrazkowa instrukcja wykonania z papieru samolotu strzałki

Źródło wykorzystanych grafik: serwis openclipart.org na licencji CC0 1.0.

Galeria

  • Powiększ zdjęcie Rysunek samolotu strzałki z papieru

    Rysunek samolotu strzałki z papieru

  • Powiększ zdjęcie Nieuporządkowane rysunki wykonania samolotu.

    Nieuporządkowane rysunki wykonania samolotu.

  • Powiększ zdjęcie Uporządkowana kolejność wykonania samolotu strzałki.

    Uporządkowana kolejność wykonania samolotu strzałki.