Pierwsze projekty w Scratch

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
4 października 2016

Pierwsze spotkanie z programem Scratch rozpoczęliśmy od postawienia prostego problemu - jak zrobić prostą animację, aby duszki goniły się po ekranie. Duszek uciekający ma być sterowany wskaźnikiem myszy.  Zaczynając od tego prostego projektu dzieci uczą się podstawowych możliwości języka Scratch - poznają kategorie bloczków, uczą się jak wstawiać duszki i tło do projektu, w jaki sposób wprawić duszka w ruch i jak można nim sterować. Poznają właściwości duszków - możliwość zmiany kostiumów, obrotu, nazwy duszka. Uczą się wprowadzania instrukcji warunkowych. Podczas pierwszych zajęć uczniowie samodzielnie sprawdzają różne funkcjonalności Scratcha. 

Nasza pierwsza gra

Galeria

  • Powiększ zdjęcie Zrzut ekranu projektu gonitwa

    Zrzut ekranu projektu gonitwa