Zabawy z programowaniem

Algorytmy w życiu codziennym cd.

I etap edukacyjny / II etap edukacyjny

Ciąg dalszy zabaw wprowadzających w świat programowania. Zabawy dotyczą czynności wykonywanych w życiu codziennym, które można opisać w sposób algorytmiczny. Od prowadzącego zajęcia zależy dobór tematyki zadań. Poniżej przykład, który można przećwiczyć na lekcji.

Cel zabawy:

Materiały:

Instrukcja

Prowadzący rozdaje uczniom elementy nakrycia do stołu: serweta, talerz, łyżka kubek (zestaw plastikowy). Prosi uczniów, aby rozłożyli swój zestaw i zapisali kolejność wykonanych czynności. Następnie dyskutują czy można wszystkie czynności wykonać w innej kolejności. 

 Nakrycie stołowe: talerz, sztućce, serweta,

 

Źródło wykorzystanych grafik: serwis openclipart.org na licencji CC0 1.0.

Galeria

  • Powiększ zdjęcie Nakrycie stołowe: talerz, sztuće, serwerta, kubek.

    Nakrycie stołowe: talerz, sztuće, serwerta, kubek.