Zabawy z programowaniem

Zaprogramuj mnie

I etap edukacyjny / II etap edukacyjny

Zaprogramuj mnie to zabawa polegająca na wcielaniu się ucznia w rolę robota. Uczeń - robot otrzymuje zapisane na kartce instrukcję i na jej podstawie porusza się po klasie. Instrukcja zapisana jest wcześniej ustalonymi symbolami.

Materiały

Instrukcja

Prowadzący informuje uczniów o zadaniu, które ich czeka. Uczniowie zapisują na tablicy symbole, które pomogą w przygotowaniu instrukcji - programu dla robota. Prowadzący dzieli zespół klasowy na grupy dwu-, trzyosobowe. Każda grupa otrzymuje kartkę papieru, na której zapisuje instrukcję przejścia robota od punktu A do punktu B. Dla utrudnienia zadania prowadzący ustawia w sali różne przeszkody.

Po wykonaniu zadania grupy wymieniają się instrukcjami, wybierają wśród siebie robota, który sprawdza, czy dana instrukcja jest możliwa do wykonania. Można wybrać drugą osobę, która będzie czytała instrukcję a dziecko - robot będzie ją wykonywało.

W sali lekcyjnej można aranżować różne labirynty i zastosować przeszkody z dostępnych mebli: krzeseł i ławek. (Wszystko w granicach zachowania bezpieczeństwa).

Udanej zabawy.

Galeria

  • Powiększ zdjęcie Dziecko pisze instrukcje ruchu na papierze.

    Dziecko pisze instrukcje ruchu na papierze.

  • Powiększ zdjęcie Zapis na papierze instrukcji zaprogramowania kolegi.

    Zapis na papierze instrukcji zaprogramowania kolegi.

  • Powiększ zdjęcie Uczniowie poruszają się po klasie na podstawie zapisanych instrukcji.

    Uczniowie poruszają się po klasie na podstawie zapisanych instrukcji.

  • Powiększ zdjęcie Uczniowie poruszają się po klasie na podstawie zapisanych instrukcji.

    Uczniowie poruszają się po klasie na podstawie zapisanych instrukcji.

  • Powiększ zdjęcie Chłopiec poruszaja się po klasie na podstawie zapisanych instrukcji.

    Chłopiec poruszaja się po klasie na podstawie zapisanych instrukcji.

  • Powiększ zdjęcie Chłopiec poruszaja się po klasie na podstawie zapisanych instrukcji.

    Chłopiec poruszaja się po klasie na podstawie zapisanych instrukcji.

  • Powiększ zdjęcie Zapis na papierze instrukcji zaprogramowania kolegi.

    Zapis na papierze instrukcji zaprogramowania kolegi.

  • Powiększ zdjęcie Zapis na papierze instrukcji zaprogramowania kolegi.

    Zapis na papierze instrukcji zaprogramowania kolegi.