Zabawy z programowaniem
OzoBoty - runda I
Wraz z wiosną, na zajęcia komputerowe przybyły... OzoBoty. Ozoboty to takie małe robociki, które można programować na przykład kolorowymi kodami. Robociki za pomocą odpowiednich czujników, potrafią odczytać odpowiednią sekwencję kolorów i wykonać zapisane w kodzie działanie. Ale nie tylko. Ozobota można programować za pomocą odpowiedniej aplikacji na tablecie lub za pomocą programu na komputerze. Na stronie www.edu-sensem.com znaleć można wszelkie informacje dotyczące tych edukacyjnych zabawek. Robociki Ozobot świetnie wpisują się w realizację edukacji STEM.
Pierwsze spotkanie polegało na rysowaniu drogi, na której uczniowie umieszczali odpowiednie kody tak, aby zakodować sposób poruszania się ozobota. Przed przystąpieniem do działania dzieci zapoznały się z instrukcją obsługi robota a na podstawie kart z kolorowymi kodami, poznały jego możliwości. Dowiedziały się, w jaki sposób porusza się robot i jak jest zbudowany. Następnie uczniowie przystąpili do tworzenia tras i kodowania ruchów robota. Robot podążał za śladem linii i odczytywać odpowiednie sekwencje umieszczonych na niej kolorów. Okazało się, że za pomocą mazaków można w prosty sposób napisać program dla robota. To działa Uczniowie bardzo szybko zaprzyjaźnili się z OzoBotami nadając im nawet imiona :-).
To było pierwsze spotkanie uczniów z OzoBotami. Zaczęli, tak jak młodsze dzieci, od rysowania. Podczas kolejnego spotkania dzieci spróbują zaprogramować ozobota z wykorzystaniem platformy Ozoblockly.