Zabawy z programowaniem

OzoBoty - runda II

Poznaliśmy już podstawowe możliwości OzoBota kodując dla niego drogę i programując go do różnych działań za pomocą kolorowych kodów rysowanych na kartce. Przyszedł czas na poznanie programów komputerowych a przez to nowych możliwości tego małego robocika.

Podczas zajęć skorzystaliśmy ze strony internetowej www.edu-sense.com.  Na stronie tej można znaleźć wiele scenariuszy lekcji z wykorzystaniem ozobotów. Są tu nie tylko ćwiczenia i lekcje dla robocika ale również karty do wydruku do programowania ozobota bez komputera.

Aby poznać środowisko robocika skorzystaliśmy ze strony http://games.ozoblockly.com . Platforma ozoblockly to wizualny edytor stopniowo wprowadzający w świat programowania. Uczniowie wykonywali kolejne zadania o wzrastającym poziomie trudności. Programowali ruchy robota najpierw na ekranie monitora z następnie uczyli się wczytywać program do ozobota i sprawdzać poprawność wykonania zadania w rzeczywistości. 

 


 

 

 

Galeria

  • Powiększ zdjęcie Wczytywanie programu do ozobota.

    Wczytywanie programu do ozobota.

  • Powiększ zdjęcie Wczytywanie programu do ozobota.

    Wczytywanie programu do ozobota.

  • Powiększ zdjęcie Programowanie ozobota za pomocą komputera.

    Programowanie ozobota za pomocą komputera.

  • Powiększ zdjęcie Programowanie ozobota za pomocą komputera.

    Programowanie ozobota za pomocą komputera.

  • Powiększ zdjęcie Programowanie ozobota za pomocą komputera.

    Programowanie ozobota za pomocą komputera.

  • Powiększ zdjęcie programowanie ozobota za pomocą komputera.

    programowanie ozobota za pomocą komputera.