Zabawy z programowaniem

Lightbot

I etap edukacyjny / II etap edukacyjny

Lightbot to gra ucząca logiki programowania zarówno dzieci młodsze jak i starsze. Gra jest przetłumaczona na 28 języków. Pomimo, że nie posiada polskiej wersji językowej jest bardzo intuicyjna i nawet najmłodsi szybko zrozumieją jej zasady.

Zadaniem gracza jest zaprogramowanie robota, tak aby przeszedł od punktu A do punktu B zapalając po drodze, w wyznaczonych polach, lampkę. Gracz ma do dyspozycji klocki ruchu: strzałkę wskazującą ruch do przodu, strzałki obrotu w lewo i w prawo, sprężynkę umożliwiającą wykonanie skoku do przodu oraz żarówkę. Z każdym kolejnym zadaniem wzrasta poziom trudności. A poziomów jest naprawdę sporo. Wersja bezpłatna oferuje 20 zadań podzielonych na 3 poziomy. Pierwszy poziom – podstawowy ma 8 zadań i wykorzystuje dostępne klocki ruchu. Drugi poziom, trudniejszy wprowadza stosowanie procedur. Trzeci, najtrudniejszy wprowadza pętle. W wersji płatnej wszystkich zadań do rozwiązania jest 50.

W Lightbocie gracz zdobywa praktyczną wiedzę na temat podstawowych pojęć takich jak sekwencjonowanie instrukcji, procedur i pętli. Gra wymaga od dziecka planowania i przewidywania.

Zabawę polecam każdemu, kto chce sprawdzić się w logicznym myśleniu. 

Strona, z której można pobrać aplikację.

 lub za pomocą poniższego kodu QR:

Kod QR do strony z aplikacją Lightbot.

 

Galeria

  • Powiększ zdjęcie Screen z gry Lightbot.

    Screen z gry Lightbot.

  • Powiększ zdjęcie Screen z gry Lightbot.

    Screen z gry Lightbot.

  • Powiększ zdjęcie Screen z gry Lightbot.

    Screen z gry Lightbot.

  • Powiększ zdjęcie Screen z gry Lightbot.

    Screen z gry Lightbot.