Mobilnie

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Artykuły

Lightbot

Przejdź do - Lightbot

I etap edukacyjny / II etap edukacyjny

Lightbot to gra ucząca logiki programowania zarówno dzieci młodsze jak i starsze. Gra jest przetłumaczona na 28 języków. Pomimo, że nie posiada polskiej wersji językowej jest bardzo intuicyjna i nawet najmłodsi szybko zrozumieją jej zasady.

2 grudnia 2016
Czytaj więcej o: Lightbot

Kodable

Przejdź do - Kodable

I etap edukacyjny

Kolejna gra to Kodable. Bardzo rozbudowana aplikacja wprowadzająca dziecko w świat nauki programowania w ciekawy i zachęcający sposób.

Aplikacja Kodable może być używana jako część płatnej platformy Kodable wykorzystywanej w szkołach do nauki programowania. Na poziomie platformy nauczyciel tworzy klasy, do których logują się użytkownicy przy użyciu specjalnego kodu.

Gra jest podzielona na trzy części a każda z nich ma różne poziomy trudności. Na każdym poziomie cześć zadań jest dostępna tylko dla użytkowników posiadających kod otrzymany od nauczyciela.

Pomimo, że w wersji bezpłatnej jest sporo ograniczeń, ze względów edukacyjnych aplikacja jest godna polecenia.

25 listopada 2016
Czytaj więcej o: Kodable

Bit by Bit

Przejdź do - Bit by Bit

I etap edukacyjny / II etap edukacyjny

Bit by Bit to zabawna gra, przygotowująca dzieci do nauki programowania. Mimo, że jest to gra jej walory edukacyjne są oczywiste. Uczy planowania i przewidywania a także analitycznego i twórczego myślenia. Nawet najmłodsze dzieci mogą rozpocząć zabawę ponieważ gra nie wymaga od użytkownika znajomości czytania. Logika gry jest tak łatwa, że nie ma potrzeby używania języka. Stopień trudności w grze rośnie z kolejnymi wyzwaniami, które są wstanie wciągnąć nawet dorosłego użytkownika. Śmiech

21 października 2016
Czytaj więcej o: Bit by Bit

Fix Factory - LEGO® MINDSTORMS®

Przejdź do - Fix Factory  - LEGO® MINDSTORMS®

I etap edukacyjny / II etap edukacyjny

Fix Factory to aplikacja firmy Lego Mindstorms wprowadzająca użytkownika w świat programowania wizualnego, przystosowana na urządzenia z systemami Android, Windows, IOS, MAC. Producent zaleca wiek użytkownika od 8 do 99 lat. Uśmiech Początkowe poziomy aplikacji zainteresują również dzieci młodsze 6 – 7 letnie, które na pewno poradzą sobie z rozwiązywaniem zadań. Aplikacja świetnie wpisuje się w gry, które rozwijają myślenie logiczne, inteligencję przestrzenną i umiejętności programowania ruchów robota. Aplikacja może być rozwinięciem analogowych zabaw w programowanie lub świetną inspiracją do zabaw, w których dziecko będzie wykonywało program robota.

5 września 2016
Czytaj więcej o: Fix Factory - LEGO® MINDSTORMS®