Akademia Młodych Twórców
Artykuły
Scratch Day
Co roku, w maju, obchodzony jest Światowy Dzień Scratcha. Ten rok jest rokiem szczególnym - Scratch obchodzi 10 urodziny. Z tej okazji uczestnicy Dziecięcej Akademii Twórców przygotowali animacje urodzinowe, które umieścili w specjalnym, urodzinowym Studio.
Konsola X Box w Scratch
Czy można w Scratch zrobić konsole X Box? Dzisiaj udało się to zrobić . W realizowanych projektach dzieci wykorzystały kamery podłączone do komputera. Okazało się, że można tak zaprogramować duszka, by reagował na ruchy przed kamerą
. Dzieci wykonały gry, w których interakcją użytkownika było wykonywanie odpowiednich ruchów przed kamerą komputera. Niektórzy postanowili wykonywać ćwiczenia przed komputerem odpowiednio popychając duszka. Na zajęciach było więc dużo gimnastyki. Wszyscy świetnie się przy tym bawili.
Projekt w Scratch - Kosmos
W tym tygodniu przystąpiła do realizacji dość skomplikowanego projektu - kosmos. Nasze działania zaplanowaliśmy na dwa kolejne spotkania. Zadanie polegało na:
- graficznym opracowaniu rozpadających się kamieni kosmicznych
- programowaniu ruchu obiektu w zależności od innego obiektu na ekranie
- korzystanie z narzędzi klonowania i losowości
- działania na zmiennych
Efekt prac były zaskakujące. Projekty wyglądały jak profesjonalne gry - brawo dla wszystkich. Poniżej przykład pracy ucznia.
Uczymy duszka latać
Dzisiaj na zajęciach w Dziecięcej Akademii Twórców dzieci uczyły się wprowadzać do gry grawitację na przykładzie latających duszków. Zadaniem dzieci było stworzenie gry, w której bohater - duszek będzie poruszał się jedynie w górę lub w dół. (Skrypty zapisane dla duszka powinny sprawiać wrażenie unoszenia się i opadania). Aby uzyskać wrażenie ruchu - przemieszczania się duszka, dzieci zastosowały ruch sceny - tła w stronę przeciwną do kierunku duszka. W efekcie dzieci wykonały bardzo profesjonalne gry, dodawały punkty i przeszkody, tworzyły swoje indywidualne rozwiązania.
Zapraszam do obejrzenia kilku gier.
Strona: 1/3
- Strona: bieżąca1
- Strona: 2
- Strona: 3
- następna
- Przejdź na koniec