Akademia Młodych Twórców

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Artykuły

Scratch Day

Przejdź do - Scratch Day

Co roku, w maju, obchodzony jest Światowy Dzień Scratcha. Ten rok jest rokiem szczególnym - Scratch obchodzi 10 urodziny. Z tej okazji uczestnicy Dziecięcej Akademii Twórców przygotowali animacje urodzinowe, które umieścili w specjalnym, urodzinowym Studio.

16 maja 2017
Czytaj więcej o: Scratch Day

Konsola X Box w Scratch

Przejdź do - Konsola X Box w Scratch

Czy można w Scratch zrobić konsole X Box? Dzisiaj udało się to zrobić Mrugnięcie. W realizowanych projektach dzieci wykorzystały kamery podłączone do komputera. Okazało się, że można tak zaprogramować duszka, by reagował na ruchy przed kamerą Zaskoczony. Dzieci wykonały gry, w których interakcją użytkownika było wykonywanie odpowiednich ruchów przed kamerą komputera. Niektórzy postanowili wykonywać ćwiczenia przed komputerem odpowiednio popychając duszka. Na zajęciach było więc dużo gimnastyki. Wszyscy świetnie się przy tym bawili.

25 kwietnia 2017
Czytaj więcej o: Konsola X Box w Scratch

Projekt w Scratch - Kosmos

Przejdź do - Projekt w Scratch - Kosmos

W tym tygodniu przystąpiła do realizacji dość skomplikowanego projektu - kosmos. Nasze działania zaplanowaliśmy na dwa kolejne spotkania. Zadanie polegało na:

  • graficznym opracowaniu rozpadających się kamieni kosmicznych
  • programowaniu ruchu obiektu w zależności od innego obiektu na ekranie
  • korzystanie z narzędzi  klonowania i losowości
  • działania na zmiennych

Efekt prac były zaskakujące. Projekty wyglądały jak profesjonalne gry - brawo dla wszystkich. Poniżej przykład pracy ucznia.

11 kwietnia 2017
Czytaj więcej o: Projekt w Scratch - Kosmos

Uczymy duszka latać

Przejdź do - Uczymy duszka latać

Dzisiaj na zajęciach w Dziecięcej Akademii Twórców dzieci uczyły się wprowadzać do gry grawitację na przykładzie latających duszków. Zadaniem dzieci było stworzenie gry, w której bohater - duszek będzie poruszał się jedynie w górę lub w dół. (Skrypty zapisane dla duszka powinny sprawiać wrażenie unoszenia się i opadania). Aby uzyskać wrażenie ruchu - przemieszczania się duszka, dzieci zastosowały ruch sceny - tła w stronę przeciwną do kierunku duszka.  W efekcie dzieci wykonały bardzo profesjonalne gry, dodawały punkty i przeszkody, tworzyły swoje indywidualne rozwiązania. 

Zapraszam do obejrzenia kilku gier.

28 marca 2017
Czytaj więcej o: Uczymy duszka latać