Algorytmy w życiu codziennym cd.
I etap edukacyjny / II etap edukacyjny
Ciąg dalszy zabaw wprowadzających w świat programowania. Zabawy dotyczą czynności wykonywanych w życiu codziennym, które można opisać w sposób algorytmiczny. Od prowadzącego zajęcia zależy dobór tematyki zadań. Poniżej przykład, który można przećwiczyć na lekcji.
Cel zabawy:
- ćwiczenie wyobraźni,
- kształcenie spostrzegawczości i kojarzenia,
- analizowanie i interpretowanie,
- odniesienie sytuacji z życia codziennego do algorytmów postępowania,
- wprowadzenie do definicji algorytmu,
- współpraca w zespole,
- porównywanie i ocena rozwiązań zadania.
Materiały:
- plastikowy zestaw turystyczny nakrycia stołowego
- serweta lub obrus
Instrukcja
Prowadzący rozdaje uczniom elementy nakrycia do stołu: serweta, talerz, łyżka kubek (zestaw plastikowy). Prosi uczniów, aby rozłożyli swój zestaw i zapisali kolejność wykonanych czynności. Następnie dyskutują czy można wszystkie czynności wykonać w innej kolejności.
Źródło wykorzystanych grafik: serwis openclipart.org na licencji CC0 1.0.