Algorytmy w życiu codziennym cd.

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

I etap edukacyjny / II etap edukacyjny

Ciąg dalszy zabaw wprowadzających w świat programowania. Zabawy dotyczą czynności wykonywanych w życiu codziennym, które można opisać w sposób algorytmiczny. Od prowadzącego zajęcia zależy dobór tematyki zadań. Poniżej przykład, który można przećwiczyć na lekcji.

Cel zabawy:

  • ćwiczenie wyobraźni,
  • kształcenie spostrzegawczości i kojarzenia,
  • analizowanie i interpretowanie,
  • odniesienie sytuacji z życia codziennego do algorytmów postępowania,
  • wprowadzenie do definicji algorytmu,
  • współpraca w zespole,
  • porównywanie i ocena rozwiązań zadania.

Materiały:

  • plastikowy zestaw turystyczny nakrycia stołowego
  • serweta lub obrus

Instrukcja

Prowadzący rozdaje uczniom elementy nakrycia do stołu: serweta, talerz, łyżka kubek (zestaw plastikowy). Prosi uczniów, aby rozłożyli swój zestaw i zapisali kolejność wykonanych czynności. Następnie dyskutują czy można wszystkie czynności wykonać w innej kolejności. 

 Nakrycie stołowe: talerz, sztućce, serweta,

 

Źródło wykorzystanych grafik: serwis openclipart.org na licencji CC0 1.0.

Galeria

  • Powiększ zdjęcie Nakrycie stołowe: talerz, sztuće, serwerta, kubek.

    Nakrycie stołowe: talerz, sztuće, serwerta, kubek.